Напрям підготовки: 6.040101 Хімія
Кваліфікація, що присвоюється
Вчитель хімії
Рівень кваліфікації
Бакалавр (перший цикл вищої освіти)
Спеціальні вимоги до зарахування
Немає, зарахування проводиться на загальних умовах вступу
Спеціальні положення про визнання попереднього навчання (формального,
неформального, неофіційного)
Немає
Профіль програми
Студенти напряму “Хімія” отримують необхідні знання з трьох циклів дисциплін: гуманітарної та соціально-економічної підготовки; математичної, природничо-наукової підготовки; професійної та практичної підготовки. Фахівці з хімії володіють необхідними знаннями в області хімічного циклу дисциплін, педагогіки та психології для роботи у різних типах навчальних закладів. В процесі навчання студенти окрім теоретичної проходять практичну підготовку під час різноманітних навчальних та педагогічних (пропедевтична і виробнича) практик, отримують досвід проведення наукового дослідження під час написання курсових та кваліфікаційних робіт.
Загальний обсяг навчальної програми – 240 кредитів ЄКТС, в т.ч.: гуманітарної та соціально-економічної підготовки – 24 кр., математичної, природничо-наукової підготовки – 56 кр., професійної та практичної підготовки – 160 кр.
Ключові результати навчання
1. Знання з предметної області
– Здатність використовувати знання, уміння й навички в галузі теорії й практики хімічних досліджень для освоєння теоретичних основ і методів хімії.
– Здатність використовувати професійно профільовані знання й практичні навички в галузі загальної, аналітичної, фізичної, органічної хімії, високомолекулярних сполук і колоїдної хімії для дослідження хімічних процесів.
– Здатність використовувати теоретичні знання й практичні навички для оволодіння основами теорії й методів хімічних досліджень.
– Здатність використовувати математичний апарат для освоєння теоретичних основ і практичного використання хімічних методів.
– Здатність використовувати професійно профільовані знання в галузі математики (математичної статистики), для статистичної обробки експериментальних даних і математичного моделювання хімічних явищ і процесів.
– Здатність використовувати професійно профільовані знання, уміння й навички в галузі фундаментальних розділів хімії для дослідження хімічних явищ і процесів.
– Професійно профільовані знання й уміння в галузі теоретичних основ інформатики й практичного використання комп’ютерних технологій.
– Професійно профільовані знання й уміння в галузі теоретичних основ інформатики й практичного використання комп’ютерних технологій під викладання хімії.
– Послідовність вивчення навчального матеріалу; схему аналізу занять; прийоми роботи над доповіддю, рефератом, повідомленням; логічну основу і напрямок міркувань при використанні різних методів доведення; передовий педагогічний досвід.
– Найновіші дослідження з проблем дидактики і методики навчання та виховання з метою удосконалення роботи з учнями різних рівнів підготовки.
– Прийоми управління учнівським колективом на заняттях; засоби педагогічного впливу; прийоми самостійної та індивідуальної роботи.
– Використання програмних засобів для вирішення професійних задач.
2. Когнітивні уміння та навички з предметної області
– Здатність використовувати професійно-профільовані знання й практичні навички з фундаментальних дисциплін у педагогічну діяльність.
– Здатність застосовувати знання та розуміння для розв’язання якісних та кількісних задач з хімії.
– Використовувати методи, прийоми і засоби подання навчального матеріалу для забезпечення ефективного його засвоєння; здійснювати на заняттях виховну роботу; організовувати позакласну роботу з хімії; знаходити засоби впливу на учнів і приймати відповідні рішення; здійснювати між предметні зв’язки і забезпечувати виконання вимог до хімічної підготовки учнів.
– Відбирати, аналізувати, систематизувати і структурувати навчальний матеріал; вибирати і мотивовано застосовувати необхідні методи навчання; організовувати і керувати навчально-виховним процесом.
– Аналізувати власний досвід і досвід своїх колег; користуватися джерелами інформації з метою пошуку нових знань; спів ставляти свій досвід з педагогічною теорією; аналізувати уроки; використовувати різні методи доведення в процесі навчання.
3. Практичні навички з предметної області
– Уміння використовувати спеціалізоване програмне забезпечення для проведення лабораторних та практичних робіт.
– Навички роботи із лабораторним посудом та приладами.
– Основи методичної роботи зі спеціальності; виготовлення інформаційних та науково-методичних матеріалів.
– Уміння реалізації гуманістичних ідей у вітчизняній та зарубіжній педагогіці.
4. Загальні уміння та навички
– Здатність застосовувати знання на практиці.
– Обчислювальні навички.
– Здатність до самонавчання та продовження професійного розвитку.
– Навички спілкування, включаючи усну та письмову комунікацію українською мовою.
– Навички взаємодії з іншими людьми, умінні роботи в групах.
– Уміння організації власної діяльності та ефективного управління часом.
Професійні профілі випускників з прикладами
Фахівець здатний виконувати таку професійну роботу: вчитель хімії; вчитель інформатики.
Доступ до подальшого навчання
Бакалавр за напрямом 6.040101 “Хімія” має можливість продовжити навчання навчання на другому циклі вищої освіти (рівень – спеціалістр) за спеціальністю 7.010103 Педагогіка та методика середньої освіти. “Хімія”. Спеціалізація “Інформатика”.
Положення про екзамени, оцінювання і оцінки
Тимчасове положення про оцінювання знань та визначення рейтингу студентів у кредитно-модульній системі організації навчального процесу.
Вимоги до випуску
Завершена навчальна програма обсягом 240 кредитів, успішно складений державний іспит та захищена бакалаврська кваліфікаційна робота.
Форма навчання
Денна
Директор програми
Совгіра Світлана Василівна – доктор педагогічних наук
Структурно логічна схема бакалаврату 6.040101 Хімія
Галузь знань 0401 Природничі науки
Опис окремих одиниць курсу: Напрям підготовки: 6.040101 Хімія
Спеціалізація: інформатика
Код модуляНазва дисциплін