Напрям підготовки: 6.040102 Біологія

Кваліфікація, що присвоюється
Вчитель біології

Рівень кваліфікації
Бакалавр (перший цикл вищої освіти)

Спеціальні вимоги до зарахування
Немає, зарахування проводиться на загальних умовах вступу

Спеціальні положення про визнання попереднього навчання (формального,
неформального, неофіційного)

Немає

Профіль програми

Студенти напряму «Біологія», отримують необхідні знання з трьох циклів дисциплін: гуманітарної та соціально-економічної підготовки; математичної, природничо-наукової підготовки; професійної та практичної підготовки. Фахівці з біології володіють необхідними знаннями в області біологічного циклу дисциплін, педагогіки та психології для роботи у різних типах навчальних закладів. В процесі навчання студенти окрім теоретичної проходять практичну підготовку під час різноманітних навчальних та педагогічних (пропедевтична і виробнича) практик, отримують досвід проведення наукового дослідження під час написання курсових та кваліфікаційних робіт.

Лабораторні заняття проводяться із використанням сучасного обладнання, передбачають проведення експериментальних спостережень у природі та в лабораторії.
У періоди навчальних та педагогічних практик студенти виконують різноманітні польові і камеральні роботи, набувають педагогічних та фахових умінь і навичок з моделювання та проведення різних типів занять з біології у навчальних закладах різних рівнів акредитації, досвіду професійно-педагогічної діяльності.

Загальний обсяг навчальної програми – 240 кредитів ЄКТС, в т.ч.: гуманітарної та соціально-економічної підготовки – 24 кр., математичної, природничо-наукової підготовки – 52 кр., професійної та практичної підготовки – 162 кр.

Ключові результати навчання

1. Знання з предметної області

Основні напрями розвитку освіти, систематизації, опрацювання, аналізу, узагальнення та використання різних видів інформації.

Об’єкт, предмет місце і зв’язки біологічної науки з іншими галузями науки і практики; категорії біологічної науки: методологія і логіка наукового дослідження; закономірності, історія, сучасний стан і основні напрямки подальшого розвитку біологічної науки.

Цілі навчання, вимоги до відбору навчального матеріалу; основи біології як науки; зміст діючих програм біологічних дисциплін, підручників і посібників; труднощі у вивченні навчального матеріалу; типи навчальних програм з біології у навчальних закладах різних рівнів акредитації, їх структуру і методику проведення; прийоми роботи з навчальної і науково-методичною літературою. Методи використання географічних інформаційних систем.

Методи прийоми і засоби за допомогою яких можна доступно викласти навчальний матеріал; шляхи реалізації між предметних і внутрішньо предметних зв’язків; зміст і особливості викладу змісту навчального матеріалу з циклу біологічних дисциплін у навчальних закладах різних рівнів акредитації; прийоми і методи навчальної роботи у загальноосвітніх навчальних закладах; вимоги до планів, конспектів різних видів навчальних занять, засобів унаочнення; основи рівневої диференціації.

Послідовність вивчення навчального матеріалу; схему аналізу занять; прийоми роботи над доповіддю, рефератом, повідомленням; логічну основу і напрямок міркувань при використанні різних методів доведення; передовий педагогічний досвід.

Найновіші дослідження з проблем дидактики і методики навчання та виховання з метою удосконалення роботи з учнями різних рівнів підготовки.

Прийоми управління учнівським колективом на заняттях; засоби педагогічного впливу; прийоми самостійної та індивідуальної роботи.

Використання програмних засобів для вирішення професійних задач.

Методи математично-статистичного аналізу результатів біологічних досліджень.

Попередні порівняльні обчислення результатів польових досліджень.

2. Когнітивні уміння та навички з предметної області

Складати передбачені родом діяльності навчальні плани та плани виховної роботи, використовувати можливості предмету «Біологія» для досягнення учнями загальноосвітнього рівня підготовки; планувати і здійснювати контроль результатів навчання.

Використовувати методи, прийоми і засоби подання навчального матеріалу для забезпечення ефективного його засвоєння; здійснювати на заняттях виховну роботу; організовувати позакласну роботу з біології; знаходити засоби впливу на учнів і приймати відповідні рішення; здійснювати між предметні зв’язки і забезпечувати виконання вимог до біологічної підготовки учнів.

Відбирати, аналізувати, систематизувати і структурувати навчальний матеріал; вибирати і мотивовано застосовувати необхідні методи навчання; організовувати і керувати навчально-виховним процесом.

Організовувати різні види різні форми навчально-виховного процесу; керувати учнівським колективом; організовувати учнівське самоврядування.

Аналізувати власний досвід і досвід своїх колег; користуватися джерелами інформації з метою пошуку нових знань; спів ставляти свій досвід з педагогічною теорією; аналізувати уроки; використовувати різні методи доведення в процесі навчання.

Володіти математично-статистичними методами обробки біологічних досліджень.

3. Практичні навички з предметної області

Навички організації польових біологічних досліджень.

Уміння завантажувати та використовувати спеціалізоване програмне забезпечення.

Навички роботи із лабораторними приладами.

Основи методичної роботи зі спеціальності; виготовлення інформаційних та науково-методичних матеріалів.

Навички прогресивних технологій та методів навчання.

Уміння реалізації гуманістичних ідей у вітчизняній та зарубіжній педагогіці.

Навички психологічного спілкування з учнями і дорослими.

4. Загальні уміння та навички

Здатність враховувати основні економічні закони, екологічні принципи та застосовувати елементи соціокультурної компетенції.

Уміння враховувати процеси соціально-політичної історії України, правові засади та етичні норми у виробничій або соціальній діяльності.

Обчислювальні навички.

Здатність застосовувати знання на практиці.

Здатність до самонавчання та продовження професійного розвитку.
Навички спілкування, включаючи усну та письмову комунікацію українською мовою та принаймні однією із поширених європейських мов.

Навички взаємодії із іншими людьми, уміння роботи в групах.

Уміння організації власної діяльності та ефективного управління часом.

Професійні профілі випускників з прикладами
Об’єктами діяльності бакалавра за освітньо-професійним напрямом «Біологія» є основні положення, концепції, сучасні дані біології, зокрема ботаніки, зоології, цитології, вірусології і мікробіології, анатомії і фізіології, генетики; основні біохімічні поняття для розуміння механізмів життєдіяльності рослинних і тваринних організмів та розвитку природних процесів; навички роботи з персональним комп’ютером; обізнаність у прикладних програмах з біології; основні положення з педагогіки і психології, методики навчання біології, знання особливостей вікової психології та фізіології дітей і підлітків.

Доступ до подальшого навчання
Бакалавр за напрямом 6.040102 «Біологія» може продовжити навчання на другому циклі вищої освіти (освітньо-кваліфікаційні рівні – спеціаліст, магістр) за спеціальностями:

Спеціальність 7.04010201 Біологія. Спеціалізація: Хімія

Спеціальність 7.04010201 Біологія. Додаткова

Cпеціальність 7.03010301 Практична психологія.

Спеціальність 8.04010201 Біологія.

Положення про екзамени, оцінювання і оцінки
Положення про організацію навчального процесу в Уманському державному педагогічному університеті імені Павла Тичини.

Вимоги до випуску
Завершена навчальна програма обсягом 240 кредитів, успішно складений державний екзамен або захищена кваліфікаційна робота.

Форма навчання
Денна

Директор програми
Ключко Зоя Федорівна – доктор біологічних наук, професор.

Напрям підготовки: 6.040102 Біологія Додаткова спеціальність: 6.030103 Практична психологія

Напрям підготовки: 6.040102 Біологія Додаткова спеціальність: 6.040101 Хімія


Наверх