Поглиблення знань та розвиток компетентностей освітян-географів у використанні сучасних технологій у процесі навчання студентів за програмою закордонного стажування
Опубліковано: 25.03.2025, 11:09
Викладачі кафедри географії, геодезії та землеустрою професор Оксана Браславська та доцент Інна Рожі з 10 лютого по 21 березня 2025 року проходили онлайн-стажування для викладачів з України, яке організоване факультетом Наук про освіту Білостоцького Університету від ELPD за темою: «Використання сучасних технологій у процесі навчання студентів».
Метою стажування є поглиблення знань та розвиток компетентностей освітян у використанні сучасних цифрових технологій для підвищення ефективності дидактичної діяльності та створення інтерактивних освітніх матеріалів.
За програмою стажування учасники працювали за модулями:
МОДУЛЬ 1: Обговорення цілей та програми стажування, презентація факультету наук про освіту.
Лектор: д-р габ. Марта Ковальчук-Валендзяк, професор UwB.
МОДУЛЬ 2: Canva.
Зустріч 1: Вступ до Canva і створення базових проєктів.
Мета: Ознайомлення учасників з базовими функціями Canva та створення простих графічних матеріалів.
Програма:
1. Вступ до Canva: огляд можливостей інструменту та його безкоштовних функцій.
2. Реєстрація облікового запису та навігація по інтерфейсу.
3. Створення простих графік (плакати, пости, запрошення, сертифікати).
4. Використання готових шаблонів.
5. Практичне завдання: створення першого плаката / постера для конференції.
Зустріч 2: Розширені функції Canva – створення презентацій та освітніх матеріалів.
Мета: Навчання розширених функцій Canva зі створення презентацій та друкованих матеріалів.
Програма:
1. Створення інтерактивних презентацій (співпраця, спільний доступ).
2. Персоналізація проєктів (додавання власних графік, фото, зміна кольорової гами).
3. Розробка інфографік і друкованих матеріалів (дипломи, робочі листи, буклети).
4. Приклади використання Canva в освіті для залучення здобувачів освіти.
5. Практичне завдання: створення презентації або інфографіки на обрану освітню тему.
МОДУЛЬ 3: ChatGPT.
Зустріч 1: Вступ до ChatGPT – створення освітнього контенту.
Мета: Демонстрація базового функціоналу ChatGPT і його застосування для створення освітніх матеріалів.
Програма:
1. Вступ до ChatGPT: принципи роботи та основи використання.
2. Використання в освіті: створення описів занять, сценаріїв уроків, навчальних посібників.
3. Практичні приклади: створення текстів (оповідань, статей) для занять.
4. Практичне завдання: розробка сценарію короткого заняття або домашнього завдання за допомогою ChatGPT.
Зустріч 2: Розширені можливості ChatGPT – автоматизація завдань і інтерактивні інструменти.
Мета: Демонстрація розширених функцій ChatGPT для автоматизації завдань і створення інтерактивних вправ.
Програма:
1. Автоматизація завдань: створення тестів, запитань для вікторин.
2. Генерація інтерактивних матеріалів: діалоги, вікторини, відкриті завдання.
3. Практичні приклади: розробка вікторини з питаннями різного рівня складності.
4. Практичне завдання: створення питань і відповідей на освітню тему з аналізом результатів.
МОДУЛЬ 4: Інтерактивні онлайн-інструменти.
Зустріч 1: Wordwall.
Опис: Платформа для створення інтерактивних ігор, вікторин і вправ.
Застосування: Створення цікавих навчальних матеріалів для повторення, оцінювання та закріплення знань.
Зустріч 2: Padlet.
Опис: Віртуальна дошка для спільної роботи з текстами, зображеннями, відео.
Застосування: Збір ідей, проєктів і ресурсів від учнів у режимі реального часу.
Зустріч 3: Mentimeter.
Опис: Інструмент для створення інтерактивних презентацій і збору відгуків у реальному часі.
Проходження онлайн-стажування для викладачів з України на базі факультету Наук про освіту Білостоцького Університету від ELPD за темою: «Використання сучасних технологій у процесі навчання студентів» дозволило їм набути нових знань, сформувати нові професійні компетентності в науково-дослідній діяльності; здійснити набуття навичок професійної діяльності відповідно до європейських стандартів якості вищої освіти; засвоєння сучасних форм, методів та засобів навчання; вивчення новітніх педагогічних технологій, перспектив їх розвитку та впровадження в освітній процес.

