Поглиблення знань та розвиток компетентностей освітян-географів у використанні сучасних технологій у процесі навчання студентів за програмою закордонного стажування

Опубліковано: 25.03.2025, 11:09

Викладачі кафедри географії, геодезії та землеустрою професор Оксана Браславська та доцент Інна Рожі з 10 лютого по 21 березня 2025 року проходили онлайн-стажування для викладачів з України, яке організоване факультетом Наук про освіту Білостоцького Університету від ELPD за темою: «Використання сучасних технологій у процесі навчання студентів».

Метою стажування є поглиблення знань та розвиток компетентностей освітян у використанні сучасних цифрових технологій для підвищення ефективності дидактичної діяльності та створення інтерактивних освітніх матеріалів.

За програмою стажування учасники працювали за модулями:

МОДУЛЬ 1: Обговорення цілей та програми стажування, презентація факультету наук про освіту.

Лектор: д-р габ. Марта Ковальчук-Валендзяк, професор UwB.

МОДУЛЬ 2: Canva.

Зустріч 1: Вступ до Canva і створення базових проєктів.

Мета: Ознайомлення учасників з базовими функціями Canva та створення простих графічних матеріалів.

Програма:

1. Вступ до Canva: огляд можливостей інструменту та його безкоштовних функцій.

2. Реєстрація облікового запису та навігація по інтерфейсу.

3. Створення простих графік (плакати, пости, запрошення, сертифікати).

4. Використання готових шаблонів.

5. Практичне завдання: створення першого плаката / постера для конференції.

Зустріч 2: Розширені функції Canva – створення презентацій та освітніх матеріалів.

Мета: Навчання розширених функцій Canva зі створення презентацій та друкованих матеріалів.

Програма:

1. Створення інтерактивних презентацій (співпраця, спільний доступ).

2. Персоналізація проєктів (додавання власних графік, фото, зміна кольорової гами).

3. Розробка інфографік і друкованих матеріалів (дипломи, робочі листи, буклети).

4. Приклади використання Canva в освіті для залучення здобувачів освіти.

5. Практичне завдання: створення презентації або інфографіки на обрану освітню тему.

МОДУЛЬ 3: ChatGPT.

Зустріч 1: Вступ до ChatGPT – створення освітнього контенту.

Мета: Демонстрація базового функціоналу ChatGPT і його застосування для створення освітніх матеріалів.

Програма:

1. Вступ до ChatGPT: принципи роботи та основи використання.

2. Використання в освіті: створення описів занять, сценаріїв уроків, навчальних посібників.

3. Практичні приклади: створення текстів (оповідань, статей) для занять.

4. Практичне завдання: розробка сценарію короткого заняття або домашнього завдання за допомогою ChatGPT.

Зустріч 2: Розширені можливості ChatGPT – автоматизація завдань і інтерактивні інструменти.

Мета: Демонстрація розширених функцій ChatGPT для автоматизації завдань і створення інтерактивних вправ.

Програма:

1. Автоматизація завдань: створення тестів, запитань для вікторин.

2. Генерація інтерактивних матеріалів: діалоги, вікторини, відкриті завдання.

3. Практичні приклади: розробка вікторини з питаннями різного рівня складності.

4. Практичне завдання: створення питань і відповідей на освітню тему з аналізом результатів.

МОДУЛЬ 4: Інтерактивні онлайн-інструменти.

Зустріч 1: Wordwall.

Опис: Платформа для створення інтерактивних ігор, вікторин і вправ.

Застосування: Створення цікавих навчальних матеріалів для повторення, оцінювання та закріплення знань.

Зустріч 2: Padlet.

Опис: Віртуальна дошка для спільної роботи з текстами, зображеннями, відео.

Застосування: Збір ідей, проєктів і ресурсів від учнів у режимі реального часу.

Зустріч 3: Mentimeter.

Опис: Інструмент для створення інтерактивних презентацій і збору відгуків у реальному часі.

Проходження онлайн-стажування для викладачів з України на базі факультету Наук про освіту Білостоцького Університету від ELPD за темою: «Використання сучасних технологій у процесі навчання студентів» дозволило їм набути нових знань, сформувати нові професійні компетентності в науково-дослідній діяльності; здійснити набуття навичок професійної діяльності відповідно до європейських стандартів якості вищої освіти; засвоєння сучасних форм, методів та засобів навчання; вивчення новітніх педагогічних технологій, перспектив їх розвитку та впровадження в освітній процес.


Наверх