Відкрите конкурсне заняття з курсу «Методика розв’язування задач з хімії»
Опубліковано: 26.03.2025, 16:19
26 березня 2025 року у дистанційному форматі відбулася відкрита лекція з дисципліни «Методика розв’язування задач з хімії» для здобувачів вищої освіти освітнього ступеня «Бакалавр», освітньої програми «Середня освіта (Хімія)» 3 курсу 33 групи.
Лекцію на тему «Розв’язування нестандартних задач з хімії» провела кандидат педагогічних наук, доцент кафедри хімії та екології – Горбатюк Наталія Миколаївна.
Заняття було присвячене аналізу підходів до розв’язування задач підвищеної складності, що виходять за межі стандартних алгоритмів і вимагають творчого мислення, логічного аналізу та міжпредметних зв’язків. Здобувачі вищої освіти ознайомилися з прикладами нестандартних задач, задач олімпіадного циклу, а також у роботі з особливими учнями.
Наталія Миколаївна акцентувала увагу на дидактичній цінності нестандартних задач у розвитку хімічного мислення учнів та формуванні компетентностей, необхідних сучасному вчителю. Протягом лекції здобувачі вищої освіти брали участь в обговоренні, пропонували власні шляхи розв’язання задач та аналізували педагогічні аспекти їх подачі.
Захід став цінною можливістю для студентів удосконалити свої навички як майбутніх учителів-практиків, здатних не лише передавати знання, а й мотивувати учнів до глибшого пізнання хімії через інтелектуальні виклики.
На лекції були використані такі технології й методи як розповідь-бесіда, навчальна дискусія, яка ґрунтується на обміні здобувачами освіти поглядами з певної проблеми, наочні методи навчання, які умовно можна розділити на дві групи: метод ілюстрацій і метод демонстрацій, творчі методи, партнерська технологія (тобто технологія співпраці) викладач-студент, мікрофон і інтерактивний метод ПОПС-формули.
Лекція проведена на належному науково-методичному рівні.



