Музей як навчальний простір

Опубліковано: 17.04.2024, 13:30

В наш час музейна педагогіка розвивається в багатьох країнах світу, удосконалюються її форми і методи роботи із здобувачами освіти різного рівня, уточнюється категоріальний апарат. Музейна освіта може розумітися як просвітницька діяльність у музеї, що активно сприяє процесу виховання особистості, якісного засвоєння навчального матеріалу Її результати сприяють формуванню нового способу мислення, відходу від авторитарних  принципів та підвищенню мотивації до навчальної діяльності, що відповідає сучасним тенденціям особистісно-орієнтованої освіти.

Процес взаємодії закладу освіти і музею повинен відбуватися у тісній співпраці викладачів і музейних фахівців з метою створення інтересу щодо нової, надзвичайно корисної і цікавої справи. Викладач, що береться за це, має відчувати потребу в переосмисленні освітніх категорій, у поглибленому вивченні сучасних підходів до навчання, виховання в умовах музейного середовища. Інтеграція закладу освіти і музею має відбуватися перш за все на місцевому, локальному грунті, з’ясуванні різних особливостей її практичної реалізації та взаємодії із сучасними тенденціями розвитку вітчизняної освіти.

Заняття в музеї дає надзвичайні можливості в сфері формування художньо-естетичної культури здобувачів освіти, реалізації інтегрованих підходів у процесі вивчення певних тем, збагаченню знань здобувачів, формуванню культури поведінки в музеї.

З метою реалізації елементів музейної освіти 17.04.24 р. на базі КЗ «Гайворонський краєзнавчий музей» Гайворонської міської ради Кіровоградської області канд. геогр. наук, доцентом кафедри географії, геодезії та землеустрою Уманського державного педагогічного університету імені Павла Тичини Олексієм СИТНИКОМ для студентів 1 курсу Гайворонського політехнічного фахового коледжу було проведено заняття на тему: «Географічне середовище як сфера взаємодії суспільства і природи».

Для розкриття теми використовувався місцевий краєзнавчий матеріал. Важливим завданням проведеного заняття є ознайомлення студентської молоді з матеріальною і духовною спадщиною населення Гайворонського краю, фізико-географічними умовами території, проявами взаємодії суспільства і природи на місцевому рівні, адже процеси модернізації освіти в Україні спрямовані на формування активного громадянина, свідомої особистості, усебічно розвинутої людини.


Наверх