Формування професійних якостей майбутнього географа

Опубліковано: 31.03.2023, 16:41

31 березня 2023 року доцентом кафедри географії та методики її навчання Андрієм Максютовим було проведено відкрите конкурсне заняття із дисципліни «Географія світового господарства» на тему: «Хімічна промисловість світу» для здобувачів освіти 42 групи освітньої професійної програми Середня освіта (Географія. Біологія та здоров’я людини). Під час заняття у здобувачів освіти було сформовано систему знань про особливості розвитку та функціонування хімічної промисловості світу (галузеву структуру, міжгалузеві зв’язки); студенти закріпили уміння визначати особливості сировинної бази; поглибили знання про комбінування виробництва хіміко-промислового комплексу; проаналізували значення та фактори розміщення підприємств галузі; ознайомились з проблемами та перспективами розвитку хімічної промисловості; продовжили розвивати вміння і навички роботи з картою і статистичною інформацією.

Позитивне враження справили наступні аспекти організації та проведення заняття: доцільність вибору методів навчання, використання прийомів, що забезпечують активізацію групи та окремої особистості, розвиток критичного мислення здобувачів освіти, здійснення диференційованого підходу до групи, вміння володіти аудиторією, шляхи виходу із проблемних ситуацій; системність, послідовність, доступність та завершеність розгляду поставлених питань, переконливість і ефективність наведених фактів, прикладів, їх теоретичне узагальнення та висновки.

Протягом заняття здобувачі освіти активно комунікували, спільно з викладачем визначали мету та мотивацію своєї навчальної діяльності, опрацьовували навчальний матеріал та підводили підсумки роботи. При проведенні заняття Андрій Максютов враховував майбутню спеціальність студентів-географів, наголошуючи на практичній спрямованості матеріалу. Такий підхід до підготовки та проведення заняття дозволив реалізувати завдання сучасної освіти щодо формування вмінь вчитись, самоосвітньої, комунікативної та інформаційної компетентності.

Під час проведення заняття були використані проектні технології та комунікативно-діяльнісна інтеракція, що дозволило повноцінно реалізувати комунікативний підхід. За підсумками заняття здобувачі освіти навчились: аналізувати структуру хімічної промисловості світу; характеризувати сировинну базу виробництва хімічної продукції; пояснювати основні чинники розміщення підприємств галузі; визначати проблеми та перспективи розвитку хімічної промисловості світу; знаходити на карті найбільші регіони розвитку хімічної промисловості.

Заняття було проведено на високому методичному рівні і відповідає основним програмним вимогам здійснення організації даного виду науково-педагогічної діяльності.


Наверх